Dag honderdvijftig - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Patrick Bosmann - WaarBenJij.nu Dag honderdvijftig - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Patrick Bosmann - WaarBenJij.nu

Dag honderdvijftig

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick

06 Juli 2008 | Zuid-Afrika, Pretoria

Een nieuwe zaterdag is weer aangebroken. Vandaag over precies één week begint mijn reis alweer richting huis en is het Zuid Afrika avontuur afgelopen.
Zoals gister verteld begon ik vanmorgen de dag met een trip richting Thabazimbi om het cheeta project te bezoeken. Vier gasten hadden deze trip geboekt en moesten om 2 uur weer terug zijn ivm hun game drive die later was gepland. Precies de tijd dat ik moest beginnen met werken, het kwam dus precies goed uit!

Op de heenweg zagen we al aardig wat. Eerst een dode baviaan langs de weg, die had minder geluk dan zijn vriendjes bij het oversteken. Later, en dat was wel weer leuk, een dikke hippo aan de rand van een klein meer.

Eerst weer het zelfde verhaal wat de vorige keer ook verteld werd en toen op pad. Bij de wilde honden aangekomen werd ons verteld dat één van de vrouwtjes puppy’s had gekregen. Negen stuks, nog geen twee maanden oud. Super schattig renden ze heen en weer en speelden met elkaar. Ze waren nog hartstikke onschuldig maar helaas hadden ze al goed door hoe ze hetzelfde irritante geluid van hun ouders na moesten doen. Niet te beschrijven en zeker niet na te doen. I shall say, wait for the movie…

Later, bij het cheeta gedeelte aangekomen, kwamen de drie wolwassen dieren direct aangelopen, zeurend om eten. Net als de vorige keer renden ze om de auto heen maar anders dan toen waren ze behoorlijk chagrijnig. Ze gromden allemaal agressief naar de tour gids Jacco totdat ze hun dagelijkse kip hadden gekregen. Snel gingen ze er vandoor met de kost en waren ze alweer verdwenen in de bosjes.
Onderweg terug richting het startpunt stuitte we plotseling op een vijftal giraffen die rond het meer aan het dreutelen waren. Één van hen was aan het drinken wat een super mooi beeld gaf. Ze moest door de knieën zakken om bij het water te kunnen. Lijkt me toch wel ongemakkelijk zeg… Vooral omdat er in datzelfde meer ook krokodillen zitten! Gelukkig bleven ze ongedeerd en konden we de tour afronden.

Direct bij aankomst kon ik me direct omkleden om aan het werk te gaan. De dag verliep vlot en de laatste zaterdag waarop ik moet werken was alweer snel voorbij.

• 07 Juli 2008 - 10:22

Mama:

'later' zul je beseffen hoe fantastisch het allemaal is geweest!!!
    knuf mama en een heel fijne laatste week.