Dag honderdvierenvijftig - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Patrick Bosmann - WaarBenJij.nu Dag honderdvierenvijftig - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Patrick Bosmann - WaarBenJij.nu

Dag honderdvierenvijftig

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick

12 Juli 2008 | Zuid-Afrika, Pretoria

De aller laatste werkdag hier op Kololo is nu officieel ten einde gekomen. Woensdag 9 juli was niet alleen een mijlpaal voor mij maar ook voor de familie die hier gezamenlijk voor een week verblijft. De opa en oma waren vandaag precies 50 jaar getrouwd en dat moet uiteraard gevierd worden. Dit deden we door de dag te laten beginnen met een ontbijtje midden in de bush ofwel een bushbreakfast. Niemand die hier van af wist, ze dachten gewoon op gamedrive te gaan maar halverwege werden ze dus verrast door een volledig gedekte ontbijt tafel.

Toen zij terug kwamen bij hun chalet hadden ze zelf de boel versierd met ballonnen en slingers en kwamen we nog een grote taart langsbrengen wat uiteraar een feest pas echt compleet maakt. De rest van de dag verliep gelukkig wat rustiger als dat het begon.

In de middag heb ik mezelf laten promoveren tot chef kok en ben in de keuken gaan helpen om alles klaar te krijgen voor de avond. Omdat dit allemaal redelijk snel gedaan was ben ik maar begonnen met mijn koelkast leeg te ruimen, veel spullen die ik over had in één gerecht mixen en klaar is de ‘nieuwe keuken’ van chef Patrick! En het rare is, het smaakte nog goed ook!

In de avond was ik lekker vrij. Het restaurant was volledig volgepropt met ballonnen en vlaggen voor de trouwdag en de familie maakte gretig gebruik van het feit dat ze de enige gasten waren van vandaag. Harde muziek, veel drank en nog meer kabaal maar het werd ontzettend gezellig!

Toen alle gasten naar hun chalet waren verdwenen, de een wat minder stabiel lopend dan de andere, namen wij jonge studenten nog een gezellig drankje in de lounge om daarna lekker de laatste nachtuurtjes in bed te vertoeven.
Morgen pak ik de laatste spullen in voor vertrek. Vandaag ben ik al begonnen, zo goed als klaar, dus dat is maar eventjes werk. Vrijdag vertrekken we hier al, dan blijven we een nachtje bij Jaspers huis in Pretoria slapen en verkennen we ook die stad een beetje.

  • 12 Juli 2008 - 11:32

    Mama:

    hai chefkok. verheug me op alle heerlijke maaltijden die je hier voor ons gaat koken.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patrick

Travelling the world, you can follow my adventures here!

Actief sinds 29 Jan. 2008
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 45750

Voorgaande reizen:

05 Juni 2015 - 31 December 2015

Wereldreis 2015

07 Februari 2008 - 13 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: