Dag honderdnegenentwintig - Reisverslag uit Vaalwater, Zuid-Afrika van Patrick Bosmann - WaarBenJij.nu Dag honderdnegenentwintig - Reisverslag uit Vaalwater, Zuid-Afrika van Patrick Bosmann - WaarBenJij.nu

Dag honderdnegenentwintig

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick

18 Juni 2008 | Zuid-Afrika, Vaalwater

Zondag de 15e van Juni, vaderdag en dus topdrukte op Kololo. Alle chalets bezet en ongeveer even veel gasten extra die komen lunchen in het restaurant. De ochtend had ik nog vrij dus die had ik gereserveerd voor mijn nieuwe boek en de zon. Rustig aan doen, een ontbijt mee bietsen vanaf het buffet en lunchen ging vrijwel op dezelfde manier.
Tussendoor maar vast mijn tas ingepakt voor morgen. Niet zo veel nodig natuurlijk, wat schone kleren maar bovenal fototoestel, videocamera, opladers en laptop. Alles moest in mijn kleine sport tasje passen en uiteindelijk is me dat ook gelukt. Jawel, ik kan wel op reis gaan met weinig bagage!

Toen ik om even voor twee in de office begon met mijn werk had het grootste gedeelte van de meer dan 40 gasten voor lunch al betaald en de auto gepakt naar huis. Dit aantal klinkt weinig (en eigenlijk is het dat ook) maar op deze kleine lodge is zo’n aantal behoorlijk wat en het is dus een erg goede dag geweest.

In de avond was nog maar de helft van dit aantal aanwezig die ook daadwerkelijk bleef overnachten. Enkele gasten hadden vriendschap met elkaar gesloten en waren bij elkaar aan tafel geschoven. Het resultaat: 4 gasten met 6 flessen wijn en champagne, veel bier, shooters en een draaiende kop. Vooral zij bleven nog erg lang zitten maar gelukkig kon ik er vroegtijdig vandoor gaan. Carla nam het over en ik ging terug naar de chalet.

Hier hebben we nog een poging gedaan om naar de voetbal wedstrijd van de avond te kijken (Turkije VS Tsjechische Republiek meen ik) maar die was zo saai dat zowel Arnoud als ik besloten om het licht uit te doen en te gaan slapen.

Ik ben klaar voor morgen, klaar om er een paar dagen tussenuit te gaan en het meest bekende safaripark van zuidelijk Afrika te bezoeken. Morgen vertrekken we (zo is de planning) ongeveer om 11 uur in de ochtend en gaan we naar Warmbath (ookwel BelaBela genoemd) en daar overnachten we op een grote lodge met 11 zwembaden, golf, paardrijden en ga zo maar door. Je kan het dus vergelijken met ponypark slagharen, maar het is niet anders. Die dag daarop kunnen we pas onze huurauto ophalen dus we blijven daar overnachten in één van zo’n ó zo gezellige huisjes. Aan de andere kant, lijkt me nog best wel leuk ook!

Hoe mijn reis zal starten zullen jullie morgen horen en het verdere verloop zal uiteraard weer te volgen zijn de komende dagen.

Tot dan! Groeten, Patrick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patrick

Travelling the world, you can follow my adventures here!

Actief sinds 29 Jan. 2008
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 45758

Voorgaande reizen:

05 Juni 2015 - 31 December 2015

Wereldreis 2015

07 Februari 2008 - 13 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: