Dag honderdéénendertig - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Patrick Bosmann - WaarBenJij.nu Dag honderdéénendertig - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Patrick Bosmann - WaarBenJij.nu

Dag honderdéénendertig

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick

18 Juni 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Toen we vanmorgen vroeg om half zeven opstonden kwamen we beiden tot een cunclusie die we gister ook al hadden kunnen trekken: onze chalet had helemaal geen douche, alleen een bad, maar zonder douchekop dus we hadden beiden wat extra moeite met ons dagelijks ochtendritueel.

We besloten het ontbijt uit te stellen tot later en maar vast uit te checken. De gehuurde auto moesten we ophalen op een plek die voor ons beiden onbekend was, dus vroegen we bij de receptie voor de weg. Nog makkelijker: we werden opgehaald, naar de verhuur gebracht en vanuit daar verder geholpen.

Zowel Arnoud als ik wisten totaal niet hoe we moesten rijden, zeker niet zonder kaart dus vroegen we om de weg bij de auto verhuur. Richting Pretoria, afslag naar Nijlstroom en vanuit daar richting noorden naar Phalaborwa, een route die later ongeveer 350 kilometer langer bleek te zijn dan de snelle route, maar helaas kwamen we daar pas achter toen we onderweg een landkaart uitgedeeld kregen bij een tolpoortje.

In totaal hebben ik zo’n 680 kilometer gereden, Arnoud komt op een totaal van 0 gereden meters, maar ik vond het heerlijk om te rijden door de Afrikaanse natuur met de bergen, dalen, bossen en prachtige uitzichten. Daarbij hebben we de door onszelf opgestelde ‘ugly five’ gezien genaamd de baviaan, koe, berg geit, struisvogel en toerist kunnen spotten dus de rit van ruim 7 uur is lang niet voor niets geweest. Onderwek kwamen we nog enkele dorpjes en steden tegen waar we boodschappen konden doen voor onderweg dus alles is helemaal goed gekomen.

We kwamen aan op de bestemming: Sefapane lodge in Phalaborwa, een stadje aan de rand van het Krugerpark. We checkten in en gingen door naar onze bungalow, een huisje dat een stuk beter in de Zuid-Afrikaanse sfeer is gebouwd dan het center parks huisje van de afgelopen nacht…

Direct maar de tassen naar binnen, terug naar de office en activiteiten geboekt voor de komende dagen. Morgen gaan we ’s ochtends vroeg door het park rijden, op zoek naar de ‘big five’ en met name de buffel en luipaard die ik tot nu toe nog niet heb kunnen spotten. In de avond plannen we een ‘night drive’ gevolgd door een braai midden in het big five gebied van het Krugerpark. Hier moeten wel minstens acht deelnemers voor zijn dus morgen krijgen we te horen of dat doorgaat. De volgende ochtend gaan we rondvliegen in een klein open vliegtuigje genaamd een ”micro flight airplane” ik ben benieuwd of dat wat wordt!

Later op de avond, toen we aan de bar gingen zitten langs het zwembad, kwam er een jongen genaamd Thomas op ons af, hij was hier alleen en zocht wat gezelschap. Uiteindelijk bleek hij een hartstikke aardige kerel te zijn en dronken we gezamenlijk gezellig een drankje. Later, toen we kennis hadden gemaakt met Marije (een andere student van Saxion) en haar tante, schoven we met zijn 5en gezamenlijk aan de diner tafel voor het avond eten. Heerlijk traditioneel gegeten en op die bodem zijn Arnoud en ik nog samen in de lounge gaan zitten om Nederland te zien overwinnen met 2-0 tegen Roemenië! Het lijkt er op dat het toch nog goed gaat komen met dat Nederlandse elftal!
Als vanzelf trekt zo’n wedstrijd alle Nederlanders van het park bij elkaar. Dit waren er qua gasten niet veel vaar er zijn hier op Sefapane enkele Nederlandse studenten, onder andere twee meiden die bij mijn broer in de klas zitten! Pascal, komen de namen Myrthe en Puk je bekend voor?? Wat is de wereld toch klein zeggen ze dan, ookal heb ik daar tijdens de rit hier naartoe weinig van gemerkt…

Toen deze wedstrijd was afgelopen zijn we terug gegaan naar onze chalet waar we na wat muziek en chips zijn gaan slapen. Morgen staan we vroeg weer op om te gaan rondrijden in het wereld beroemde Krugerpark! Hoe dit avontuur, en alle andere activiteiten van morgen zijn verlopen zal je tot morgen moeten wachten dus tot dan!

Groeten en veel liefs, Patrick!!

• 20 Juni 2008 - 10:15

Mama:

hai, ikheb je andere berichten nog niet gelezen, moet nog even wennen aan de laptop in fr. ga nog proberen om je een emailtje te sturen. heel veel knuffen van mama. zou bijna jalours op je worden.